DUNA II túra 2014. augusztus 9 - 16 - ig.
Vissza
A túránk célja:
- folytatni a tavaly megkezdett túrát a Dunán
- végigevezni Szentendrétől Mohácsig
(az utolsó településig a szerb határ elött)
A túra résztvevői :
Antal Gábor KDTVIZIG Székesfehérvár, Goda László ADUVIZIG Baja
Kovássy Imre ARRABO Szombathely, Budai József ARRABO Szombathely
Piroska László ARRABO Szombathely, Tömő József ARRABO Szombathely
Térkép:
A térképen az indulási és az érkezési pontokat pirossal,
az élelmiszer beszerzési helyeket, pihenési és ebédelési pontokat zölddel, a
táborhelyeket és az éjszakázó helyeket pedig fekete ponttal jelöltem meg.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Első nap. Szombat - 2014. augusztus 09.
Ébresztő 3:30 - kor. Gábor fiam jött értem kocsival, indulás Piroskáékhoz.
A tréleren a csomagok és a kenuk elhelyezése elég lassan haladt.
A biztonságos rögzítés volt az elsődleges szempontunk,
így is 30 - 50 kilóméterenként ellenőríztük a szállítmányt.
Az utazás személygépkocsival történt, ami a csónakszállító trélert is húzta.
Goda Laci és Antal Gábor szintén autóval érkeztek Szentendrére.
Országúton: Szombathely - Szentendre (226 km)
Szentendre a felújított Duna parttal.
Indulás a 7. fkm - től.
Az első 25 fkm evezése.
A Szentendrei szigetet elhagyva (1657 fkm), útközben a Megyeri hid látványa.
Balról kerültük a Hajógyári szigetet, ahol éppen a Fesztivál volt.
A zene csak foszlányokban jutott el hozzánk.
A Margit szigetet is balról kerültük ki, magas kövezett partjain most is sokan sétáltak.
Megpróbáltunk kikötni, de megfelelő helyet nem találtunk.
Budapest különlegesen szép volt a vízről,
de a szél és a hullámzás miatt nem tudtunk igazán nézelődni.
Első éjszakai táborunk Budafokkal szemben a Csepel-szigeten volt. (1637 fkm)
A jobb oldalon, homokos, kavicsos parton kötöttünk ki.
Az eltelt fáradságos nap után mindenki igyekezett a sátrába pihenni.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Második nap. Vasárnap - 2014. augusztus 10.
Az M0-ás hídja a Háros sziget után.
Megjelentek a parton az első löszfalak.
Pihenő, élelmiszer és vízbeszerző hely Százhalombatta kompkikötője mellett.
Benéztünk néhány holtágba is. Emlékezetes marad a Rácalmási horgász 1 km - es
távbecslése, amely kb. 10 km volt a valóságban.
Már sötétedett amikor sikerült letáboroztunk a Rácalmási-holtág hídja után. (1587 fkm)
Alig vártuk, hogy a "híres" vízparti lángos Piroska Laci által elkészüljön.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Harmadik nap. Hétfő - 2014. augusztus 11.
Reggeli készülődés a holtág partján.
Hamarosan beiktattunk még egy pihenőt Dunaújváros kikötőjénél is.(Szalki sziget)
Itt egy legalább 80 cm-es jóllakott vizisiklót láttunk. Érdekes, hogy itt nem készült felvétel.
Pihenő és ebéd a Pentele híd után.
Dunaföldvárnál egy vízitúra klubbnál kötöttünk ki.
A társaság egy kicsit körülnézett Földváron nélkülem.
A löszfalba vágott pincék.
A híd Dunaföldvárnál.
Már megint sötétedett, amikor sikerült jó táborhelyet találnunk Bölcskénél (1550 fkm ) a jobb parton .
Alig vártuk, hogy a vacsora elkészüljön.
Valószínű, hogy a "fogmosás" is befolyásolta az étvágyat, nem csak a fáradtság.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Negyedikdik nap. Kedd - 2014. augusztus 12.
Hajnal a bölcskei táborban.
Egy kis pihenő Hartánál.
Itt a vendéglő mellett láttunk egy kb. 10 m hosszú, egy nyárfa törzséből faragott csónakot.
Néhány kilométer múlva Paks után, az erőművel szemben
Dunaszentbenedeknél táboroztunk le ebédelni.
Ezután új erőre kapva húztuk az evezőket, de egy kis egészségügyi pihenőt azért beiktattunk.
Estefele Fajsznál kötöttünk ki, a volt kompkikötőben. (1507,5 fkm )
Letelepedtünk sátrainkkal a Gyöngyvirág csárda teraszán és körülötte.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ötödik nap. Szerda - 2014. augusztus 13.
Hajnal a fajszi táborban.
Indulás után hamarosan megálltunk a Szent László híd után a bal oldalon.
Itt egy kis tábort találtunk fiatalokkal, akik itt töltötték a szabadságukat.
A jobb part már Gemenchez tartozott, ahol végig varsák voltak kifeszítve.
A vízparton láttunk egy nyugodt vaddisznó családot - nem zavartatták magukat.
A jobb oldalon a Grébec-Duna torkolatánál telepedtünk le elemózsiázni.
Megálltunk Dunapart - Érsekcsanádnál, ahol a Vízügy egy átemelő állomását nézték meg a többiek.
Az épület kívülről is rendezett, felújított képét mutatta.
A szépen karbantartott gépek több mint 100 éve működnek itt. Gyártva: 1897 -ben.
A távolban feltünt Baja, mi viszont elhagyva a fő ágat, jobboldalt
az "Vén Dunán" folytattuk utunkat, hogy még egy kis gemenci élményt kapjunk.
Néhány kilóméteres kitérő után megérkeztünk Bajára.
A híd után feleveztünk a Sugovicán majdnem a város központjáig.
Itt egy rendezett, vendégekre felkészült táborhelyre telepedtünk le. (1479 fkm )
Goda Laci, mivel bajai, ezért hazaugrott.
Este ért bennünk a meglepetés, mert a feleségével visszajött a táborhelyre
és ott helyben készítettek egy csodás BAJAI HALÁSZLÉt, mellyel megvendégeltek bennünket.
Úgy elteltünk a halászlé élvezetével, hogy a fotózásról mindegyikünk elfeledkezett.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hatodik nap. Csütörtök - 2014. augusztus 14.
Hajnal a táborban, Baja.
Reggel a szél feltámadt, de az indulás után néhány kilóméterrel már elviselhető volt.
Később az időjárás megváltozott, megváltozott, beborult, és néhány csepp eső is esett.
Hol beöltöztünk, hol levetettük az esőkabátokat.
Dunaszkcsőnél a magaspart lábánál, a parti utcában pihentünk, ettünk egy keveset.
A 2013. évi árvízkor a jelzés szerint kb. 60 cm-rel magasabban volt a víz
az utca szintjénél.A többiek körülnéztek a környéken.
Indulás után pár kilóméterrel felfedeztünk egy különleges hajót.
Az idő tovább romlott. Az utolsó kb. 2 kilómétert esőben eveztük le.
Végül megérkeztünk a bal parton Porondra, Moháccsal szemben.
Igen nedvesre sikeredett a megérkezésünk. A kompkikötőben szálltunk ki. ( 1447. fkm ).
Összesen 217 kilómétert eveztünk, de még hozzá lehet adni a Vén-Dunán megtett néhány kilométeres kitérőt.
Búcsút vettünk Goda Lacitól, akit a felesége, Erika autóval hazavitt Bajára.
Megmelegedtünk a Matróz csárdában, ahol a vendéglősnővel megismerkedve
a régi presszó területét átengedte táborhelynek.
Az éjszakát hálózsákban, három összetolt asztalon töltöttem.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Hetedik nap. Péntek - 2014. augusztus 15.
Hajnalban Piroska Laci elindult vissza Szentendrére a trélerért.
Gábor pedig hazabuszozott Fehérvárra.
A napot a csónakok kiemelésével, lemosásával és pihenéssel töltöttük.
Késő délután érkezett meg Laci a trélerrel.
Hosszú ideig pakoltunk, de megérte. Hazafele csak ritkán kellett megállni
ellenőrízni az utánfutót.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Nyolcadik nap. Szombat - 2014. augusztus 16.
Hajnalban értünk Szentgotthárdra ahol az evezőket és a mentőmellényeket leraktuk,
majd Csákánydoroszlóban álltunk meg, ahol a Sásdi Lacinak visszaadtuk a kenukat.
Végül megérkeztünk Szombathelyre.
Túra a várakozáson felül jól sikerült.
Érdekes emberekkel találkoztunk, akiktől mindig kaptunk segítséget -
jó szót, vagy fedett helyet.
Csodálatos helyeket, állatokat láttunk,
Például - kb. 80 cm hosszú vizisiklót, vaddisznócsaládot stb.
Az utolsó egy órában esett az eső, de egy túrához ez is hozzá tartozik.
2015-ben remélhetőleg folytatjuk !
Vissza
|
|
|